Υπό στενή ιατρική παρακολούθηση στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας παραμένουν οι δύο επιβάτες του εκπαιδευτικού αεροσκάφους που συνετρίβη στο Τατόι.
Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο έχοντας τις αισθήσεις τους και την Τετάρτη (08/10) υπεβλήθησαν σε διαγνωστικές εξετάσεις, σύμφωνα με το καθιερωμένο πρωτόκολλο ασφαλείας.
Όπως μετέδωσε η ΕΡΤnews, ο ένας εκ των δύο φέρει σοβαρή κρανιοεγκεφαλική κάκωση με αιματώματα, ενώ ο δεύτερος έχει υποστεί κάταγμα στη λεκάνη. Παρά τη σοβαρότητα των τραυμάτων, η ζωή τους δεν διατρέχει κίνδυνο.
Ανθρώπινο λάθος πίσω από το ατύχημα
Την ίδια στιγμή, εμπειρογνώμονας που μίλησε στη δημόσια τηλεόραση τόνισε πως δεν υπήρξε τεχνική βλάβη στο αεροσκάφος.
Ο ειδικός Παντελής Φραγκούλης εξήγησε ότι οι δύο εκπαιδευτές εκτελούσαν πτήση συντήρησης, μια συνηθισμένη διαδικασία κατά την οποία «το αεροπλάνο απογειώνεται, κάνει έναν κύκλο γύρω-γύρω σε μία απόσταση περίπου γύρω στο ένα χιλιόμετρο και ξαναέρχεται και προσγειώνεται πάλι το αεροπλάνο. Αυτά, σε ένα ύψος περίπου 1.000 ποδών, ώστε αν πάθει κράτηση ο κινητήρας να μπορεί να προσγειωθεί άνετα στο αεροδρόμιο».
Όπως εξήγησε, τέτοιες πτήσεις πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε οι εκπαιδευτές να αξιολογούνται από τους ανώτερους αξιωματικούς τους. Πρόκειται δηλαδή, όπως σημείωσε, για μια ρουτίνα εξάσκησης.
Σύμφωνα με τον κ. Φραγκούλη, «αυτή η πτήση υπερέβη τα όρια μιας άσκησης. Δηλαδή έγινε μία άσκηση π.χ. να σβήσουν τον κινητήρα και να προσγειωθεί το αεροπλάνο χωρίς κινητήρα που είναι κάτι πάρα πολύ εύκολο που το κάνουμε πάρα πολύ συχνά ώστε αν πάθει κράτηση ο κινητήρας, αν σβήσει ο κινητήρας στον αέρα, να μπορέσει να προσγειωθεί ασφαλώς σε ένα χωράφι, σε ένα διάδρομο. Πιθανόν εδώ υπερέβησαν τα όρια της άσκησης με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να μην προσγειωθεί ομαλά, αλλά να κάνει μια βαριά, θα λέγαμε προσγείωση. Δηλαδή ή να έσβησε ο κινητήρας νωρίτερα και να ήταν λίγο εκτός του διαδρόμου ώστε να μην πρόλαβε να μπει μέσα σε αυτόν ώστε να προσγειωθεί ασφαλώς στο αεροπλάνο ή έκανε κάποια απότομη κάθοδο με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συγκρατήσουν το αεροπλάνο και να προσγειωθεί με βαριά προσγείωση όπως λέμε».
Ο εμπειρογνώμονας υπογράμμισε επίσης ότι το αεροσκάφος ήταν καινούργιο και «πάρα πολύ ασφαλές», αποδίδοντας το συμβάν σε ανθρώπινο λάθος.
«Ήταν μια άσχημη στιγμή για τους δύο εκπαιδευτές και πρέπει να τονίσουμε ότι για να βγει εκπαιδευτής – ειδικά στη Σχολή Ικάρων – πρέπει να είσαι από τους πολύ καλούς χειριστές αξιωματικούς που έχουν αποφοιτήσει από τη Σχολή Ικάρων», πρόσθεσε κλείνοντας.
ΠΗΓΗ: airnews.gr

