26.5 C
Acharnes
Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Αχαρνές: Συνελήφθησαν 14χρονος και 13χρονος για ληστείες

Αστυνομική επιχείρηση που διεξήχθη στην περιοχή των Αχαρνών οδήγησε στη σύλληψη δύο ατόμων, στο πλαίσιο έρευνας περιστατικών ληστειών που εκτελούνταν από μια συμμορία ανηλίκων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, συνελήφθησαν ένας 14χρονος και ένας 13χρονος για κατηγορίες ληστειών, κλοπών και παραβίασης της νομοθεσίας «περί αποδεικτικής ισχύος των αστυνομικών ταυτοτήτων». Παράλληλα, αναζητούνται από τις Αρχές εννέα επιπλέον μέλη της ίδιας ανήλικης συμμορίας.

Κατά τη διάρκεια της προανακριτικής έρευνας, αποκαλύφθηκε ότι η συμμορία δραστηριοποιείται τουλάχιστον τους τελευταίους εννέα μήνες, ενώ έχουν εξιχνιαστεί 13 περιστατικά ληστειών και 2 κλοπές. Όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας της, τα μέλη της συμμορίας προχωρούσαν σε αιφνιδιαστικές επιθέσεις, καθιστώντας ακίνητους τους οδηγούς που διέρχονταν, συνήθως στο ίδιο σημείο κάθε φορά.

Στη συνέχεια, με τη χρήση σωματικής βίας, αφαίρουσαν από τους οδηγούς χρηματικά ποσά και προσωπικά τους αντικείμενα.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν ενώπιον του αρμόδιου Εισαγγελέα. Επιπλέον, σημειώνεται ότι στο παρελθόν είχαν εμπλακεί με παρόμοια αδικήματα και είχαν καταγραφεί από τις Αρχές.

Τροχαίο στο Μενίδι: Οδηγός καρφώθηκε με το αυτοκίνητο της σε τοίχο και ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα τα συνέβη ξημερώματα της Κυριακής (14/4/2024), όταν ένα όχημα έχασε τον έλεγχο και συγκρούστηκε με έναν τοίχο στις Μενίδι. Η περιοχή του ατυχήματος βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αναπαύσεως και Αγίου Διονυσίου.

Η Πυροσβεστική ανέλαβε να απεγκλωβίσει την γυναίκα οδηγό που είχε χάσει τις αισθήσεις της από το όχημα, και έπειτα μεταφέρθηκε μεταφέρθηκε από το ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο σε κρίσιμη κατάσταση. Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά περισσότερα στοιχεία για την ταυτότητα της οδηγού. 

Αχαρνές: Πέθανε ο Πατήρ Χαράλαμπος Τριαντόπουλος

Αναπαύθηκε ο Πρωτοπρεσβύτερος Χαράλαμπος Τριαντόπουλος, ο οποίος υπηρέτησε για πολλά χρόνια στην περιοχή των Αχαρνών. Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρου το Σάββατο 13 Απριλίου 2024, στις 12:00, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Αχαρνών.

Άννα Βίσση: Μαθαίνει τζούντο από την πρωταθλήτρια Ελισάβετ Τελτσίδου λίγο πριν βγει στην πίστα

Η Άννα Βίσση μαθαίνει… τζούντο από την Ελισάβετ Τελτσίδου 

Η Άννα Βίσση αποφάσισε να μάθει πολεμικές τέχνες και επέλεξε την πρωταθλήτρια του τζούντο, Ελισάβετ Τελτσίδου.

Μέσα από ένα πολύ χιουμοριστικό βίντεο που ανέβασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η τραγουδίστρια απεικονίζεται η αθλήτρια να προσπαθεί να της μάθει κάποιες κινήσεις του τζούντο.

@annavissiofficial

Ελισάβετ Τελτσίδου 👏#ολυμπιακοιαγωνες #Παρισι Παμε για μεταλλιο 🤘🤘🤘

♬ original sound – annavissiofficial

Η Ελισάβετ Τελτσίδου, είναι Ελληνίδα πρωταθλήτρια του Τζούντο, έχοντας κατακτήσει αμέτρητες διακρίσεις στην αθλητική της πορεία τι και εάν βρίσκεται σε μικρή ηλικία. Η Ελληνίδα πρωταθλήτρια που έχει επιλέξει να βαδίσει σε ένα… ιδιαίτερο άθλημα έχει κατακτήσει την κορυφή, από πολύ νωρίς. Είναι η πρώτη Ελληνίδα που κατάφερε να κερδίσει μετάλλιο Masters στο Τζούντο, ενώ ακόμη οι διακρίσεις της, με το χρυσό μετάλλιο στο Γκραν Σλαμ στο Άμπου Ντάμπι, αλλά και το χάλκινο στην ίδια διοργάνωση στο Τόκιο είναι μόνο λίγα από τα πολλά που έχει καταφέρει.

Τοιχογραφία με το Αρχαίο Θέατρο Αχαρνών φιλοτέχνησε το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο πλαίσιο του 6ου Μαθητικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος

Στα πλαίσια του 6ου Μαθητικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος – Αχαρνές 2024 που διοργανώνει ο Δήμος Αχαρνών (Τμήμα Αρχαιολογίας & Ιστορικής Έρευνας και Τμήμα Πολιτισμού, Προγραμμάτων και Δράσεων) για την προβολή του αρχαίου θεάτρου των Αχαρνών οι μαθητές του ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΑΧΑΡΝΩΝ

Ανταποκρινόμενοι με ενθουσιασμό στη πρόσκληση του Τμήματος Αρχαιολογίας και Ιστορικής Έρευνας για συμμετοχή στη φετινή εικαστική δραστηριότητα με τίτλο: «Ζωγραφίζω τους τοίχους του σχολείου μου με θέματα εμπνευσμένα από το αρχαίο θέατρο» φιλοτέχνησαν σε εσωτερικό τοίχο του σχολείου τους μια τοιχογραφία με τίτλο «ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ».

Το έργο που αποτελεί καλαίσθητη εικαστική παρέμβαση αναπαριστά σχεδιαστικά το αρχαίο θέατρο Αχαρνών με βάση τα έως τώρα ανασκαφικά δεδομένα. Ο διάλογος των ενήλικων μαθητών με το αρχαίο θέατρο αποκτά πρόσθετη κοινωνική σημασία. Η επανασύνδεση με την εκπαίδευση στην ενήλικη ζωή τους και η επανασύνδεση με το παρελθόν των Αχαρνών μέσω του αρχαίου θεάτρου, σύμβολο της δημοκρατίας και της ελευθερίας των ιδεών, αποτελούν δρόμους παράλληλους και παράδειγμα προς μίμηση για μικρούς και μεγάλους. Ένα ελπιδοφόρο μήνυμα του Σ.Δ.Ε. Αχαρνών πως όλοι και όλες, χωρίς διακρίσεις έχουν δικαίωμα όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και τον πολιτισμό, σε μια εποχή που διεκδικεί τη συμπερίληψη και αντιμάχεται τον αποκλεισμό.

Ο Διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Αχαρνών Ανδρέας Μοσχοβάκης και οι εκπαιδευτικοί Γεράσιμος Ρεντίφης, Άγγελος Καζάς, και Γεώργιος Κοκκίνης υπό την καθοδήγηση των οποίων οι 23 μαθητές και οι μαθήτριες φιλοτέχνησαν την τοιχογραφία, προσκαλούν την Πέμπτη 19 Απριλίου και ώρα 17.00 μ.μ. έως 20:00 μ.μ. όσες και όσους επιθυμούν να τη θαυμάσουν από κοντά και να συνομιλήσουν με τους ίδιους τους δημιουργούς για την έμπνευσή τους. Διεύθυνση Σχολείου : Σπάρτης 12, Λαθαία, Αχαρνές. Τηλ. Επικ. 2102409737

Υπενθυμίζουμε ότι κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ που θα διεξαχθεί από Τετάρτη 17 Απριλίου έως και Παρασκευή 26 Απριλίου, τα έργα όλων των Σχολείων που συμμετείχαν στη δημιουργία γκράφιτι θα εκτεθούν σε φωτογραφική αποτύπωση στην αίθουσα Εκθέσεων του Δημαρχείου όπου θα φιλοξενηθεί και η έκθεση κόμικς «Oresteia Reversed» του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, με θέματα εμπνευσμένα από την τριλογία του Αισχύλου Ορέστεια, ανοικτή για το κοινό τις μέρες και τις ώρες που αναγράφονται στο πρόγραμμα. Επιμέλεια Έκθεσης: Καλλιόπη Λιαδή.

Στο Φεστιβάλ συμμετέχουν επίσης οι φορείς: ATHENS COMICS LIBRARY, το «ΕΠΙΣΚΗΝΙΟΝ»: Κίνηση Πολιτών για την Ανάδειξη του Αρχαίου Θεάτρου των Αχαρνών, με εθελοντές , η Ι.Λ.Ε.Α. (Ιστορική Λαογραφική Εταιρεία Αχαρνών) με την κα Μαργαρίτα Κλαδιά, οι καλλιτέχνες κόμικς: κα Βάλια Καπάδαη, κα Όλια Ντακογιάννη, κα Κάλλη Ντολτσέτη καθώς και φοιτητές προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί του Τμήματος Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ ως εθελοντές.

Φωτογράφιση έργων γκράφιτι: Γιώργος Κολέτσος

Είσοδος ελεύθερη.

Ωράριο επισκέψεων:

Τετάρτη 17 Απριλίου. Τελετή έναρξης . Απόγευμα 18:00 μ.μ. έως 21:00 μ.μ
Πέμπτη 18 Απριλίου Πρωί 10.00 π.μ. έως 13:00 μ.μ.
Παρασκευή 19 Απριλίου Πρωί : 10.00 π.μ. έως 13:00 μ.μ
Απόγευμα 18:00 μ.μ. έως 21:00 μ.μ
Δευτέρα 22 Απριλίου. Πρωί : 10.00 π.μ. έως 13:00 μ.μ
Τρίτη 23 Απριλίου. Πρωί :10.00 π.μ. έως 13:00 μ.μ
Τετάρτη 24 Απριλίου. Πρωί : 10.00 π.μ. έως 13:00 μ.μ
Πέμπτη 25 Απριλίου. Πρωί : 10.00 π.μ. έως 13:00 μ.μ
Παρασκευή 26 Απριλίου. Πρωί : 10.00 π.μ. έως 13:00 μ.μ
Τελετή Λήξης. Απόγευμα 18:00 μ.μ. έως 21:00 μ.μ

ΣΥΡΙΖΑ για μέτρα κατά ενδοσχολικής βίας: Το πρόβλημα θα λυθεί με διάλογο, όχι με αυταρχισμό

Για αυταρχική αγωγή για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας κατηγορεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, υπογραμμίζοντας πως πρόβλημα της βίας δεν θα λυθεί με αυταρχισμό, αλλά με διάλογο με τη σχολική κοινότητα κι αξιοποίηση όλης της σύγχρονης παιδαγωγικής σκέψης.

Σε ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνεται, σε σκωπτικό τόνο, πως η κυβέρνηση πρωτοτύπησε και πάλι, αφού χωρίς καν να αναμένει τις προτάσεις της εθνικής επιτροπής την οποία η ίδια συγκρότησε για τα θέματα σχολικής βίας και η οποία αποτελείται από καθηγητές πανεπιστημίων, ανακοίνωσε τις προτάσεις της.

«Με αποβολές, ποινολόγιο, πλατφόρμες κι επικοινωνιακά μέτρα απαντά ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο κοινωνικό κι ευαίσθητο ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού, που εντείνεται συνεχώς. Δυστυχώς η “αριστεία” και η αδιαφορία τους θολώνει την πραγματική εικόνα, πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα. Προκρίνει την αυστηροποίηση των ποινών ως λύση με μία τιμωρητική διάθεση, αγνοώντας τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος. Περισσότερες και μεγαλύτερες ποινές για μαθητές και μαθήτριες, ευθύνες στους γονείς κι εκπαιδευτικούς, κι αλλαγή, ουσιαστικά, των σχολικών κανονισμών», σημειώνει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Στο ίδιο μήκος κύματος, καταγγέλλει πως συνεχίζει την απαξίωση του παιδαγωγικού και διδακτικού ρόλου του σχολείου, καθιστά τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο αστυφύλακα και τους γονείς απολογούμενους κι αβοήθητους.

Παραλλήλως, ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει πως η κυβέρνηση κλείνει τα μάτια στις κοινωνικές, εργασιακές και οικονομικές πιέσεις που δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες στις οικογένειες, ενώ αδιαφορεί για την ενίσχυση ενός σύγχρονου σχολείου, ασφαλούς, ελεύθερου και δημιουργικού, στελεχωμένου με επαγγελματίες όλων των απαραίτητων κλάδων.

«Απέναντι σε όποια μορφή έκφρασης βίας, αλλά και στις αιτίες που τη δημιουργούν, απαντάμε με γνώση, αξιοποίηση σύγχρονων επιστημονικών μεθόδων κι εργαλείων για τη στήριξη μαθητών, μαθητριών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών. Η προώθηση και η εφαρμογή μίας αυταρχικής αγωγής δημιουργεί ανθρώπους αυταρχικούς, με τάσεις επιθετικότητας, επιβολή και υποβολής, ανθρώπους που διαθέτουν εξουσιαστική συμπεριφορά, γιατί αυτό διδάχτηκαν να εφαρμόζουν και να χρησιμοποιούν στις σχέσεις τους με την κοινωνία αλλά και με τους συνανθρώπους τους», προσθέτει το Τμήμα Παιδείας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει τα εξής:

  1. «Άμεσος προγραμματισμός για την πρώτη εβδομάδα μετά τις διακοπές του Πάσχα, όπου σε όλα τα σχολεία θα συζητηθεί οργανωμένα το πρόβλημα της βίας. Η αναγνώριση και συζήτηση του προβλήματος με οργανωμένο τρόπο στα σχολεία είναι μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την επίλυσή του. Υπάρχει μεγάλη εμπειρία από την οργάνωση των θεματικών εβδομάδων που είχε νομοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
  2. Άμεση επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ουσιαστικές επιμορφώσεις και όχι κάποιες γραφειοκρατικού τύπου ενημερώσεις. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που αντιμετωπίζουν καθημερινά εκατοντάδες τέτοια ζητήματα και πρέπει να τους εμπιστευτούμε, αλλά και να τους βοηθήσουμε ώστε να συνεχίσουν να επιτελούν το κοινωνικό τους λειτούργημα.
  3. Αναγνώριση του κομβικού ρόλου των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του κάθε σχολείου. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το Υπουργείο πρέπει να πάρουν όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες για την ενεργοποίηση των Συλλόγων και την παροχή πολύπλευρης βοήθειας σε αυτούς».

“Καμπανάκι” πυρομετεωρολόγου: “Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν παίζουμε με τη φωτιά”

Τι λέει για την αύξηση των πυρκαγιών τους ανοιξιάτικους μήνες

Ο Θεόδωρος Γιάνναρος μίλησε για το πως οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν τις δασικές πυρκαγιές.

Ο Θεόδωρος Γιάνναρος πυρομετεωρολόγος ερευνητής στο Αστεροσκοπείο Αθηνών μίλησε στο ΕΡΤ News για το πως οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν τις δασικές πυρκαγιές.

Ο κ. Γιάνναρος ερωτηθείς εαν τα στοχεία που υπάρχουν για τις πυρκαγιές αποτελούν έκπληξη ανέφερε ό,τι φέτος είχαμε έναν θερμό χειμώνα ο οποίος συνετέλεσε στο να έχουμε αφθονία νεκρών βασικών καυσίμων, δηλαδή νεκρής βλάστησης η οποία προσφέρεται ως προσάναμμα για τη φωτιά : «Και ταυτόχρονα έχουμε αυτό το θερμό και ξηρό καιρό των τελευταίων ημερών, ο οποίος φέρνει αυτά τα βασικά καύσιμα σε μια κατάσταση η οποία είναι έτοιμα να αναφλεχθούν και να συντηρήσουν τη φωτιά καθώς και να τη μεταδώσουν. Υπό αυτή την έννοια λοιπόν, δεν προκαλεί καμία έκπληξη η συγκεκριμένη δραστηριότητα των δασικών πυρκαγιών, ωστόσο προκαλεί πάρα πολύ μεγάλη ανησυχία»

Στιγμές συγκίνησης και χαράς για τα μέλη των ΚΑΠΗ και τα παιδιά από “ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ” – Λίλιαν Βουδούρη

Οι ηλικιωμένοι των ΚΑΠΗ, την Τρίτη 26 Μαρτίου στα Άνω Λιόσια και τη Δευτέρα 8 Απριλίου στο Ζεφύρι, είχαν τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουν τους ωφελούμενους του Κέντρου Ατόμων με αναπηρία “ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ”, καθώς και την κοινωνική Λειτουργό κ. Μαρία Καθιώτου, την εργοθεραπέυτρια κ. Βασιλική Κωνσταντινίδου και την καθηγήτρια μουσικής Ιφιγένεια Μαθοπούλου. Στην όμορφη πρωτοβουλία συμμετείχαν επίσης τα μέλη των χορωδιών των δύο ΚΑΠΗ με την καθηγήτρια τους κ. Ρούλα Λεβαντή.

Οι υπεύθυνες του Κέντρου φιλοξενίας ατόμων με αναπηρία Λίλιαν Βουδούρη παρουσίασαν τις δράσεις τους και πτυχές της ζωής μέσα στους χώρους εκπαίδευσης και δημιουργίας του ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ. Τα παιδιά, μαζί με τα μέλη των ΚΑΠΗ τραγούδησαν, χόρεψαν κι έζησαν στιγμές μοναδικές που θα μείνουν χαραγμένες στην σκέψη τους.

Όλοι τους, έδωσαν την υπόσχεση να έχουν και νέες συναντήσεις ώστε να πραγματοποιηθούν ανάλογες ομαδικές δράσεις.

Τα παιδιά, τις υπεύθυνες του ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ, τη χορωδία, την καθηγήτρια τους αλλά και την Προϊσταμένη των ΚΑΠΗ του Δήμου Φυλής Ειρήνη Αλυματήρη, ευχαρίστησαν με θερμά λόγια, μεταφέροντας και τις εγκάρδιες ευχές του Δημάρχου Φυλής Χρήστου Παππού, οι Πρόεδροι των ΚΑΠΗ Άνω Λιοσίων Μαρίνος Σαρλάς και Ζεφυρίου Αθανάσιος Σχίζας, με την υπόσχεση να είναι αρωγοί στο έργο τους.

Το επόμενο ραντεβού κλείστηκε για την Τρίτη 23 Απριλίου, οπότε μέλη των ΚΑΠΗ θα επισκεφτούν το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ για τις πασχαλινές αγορές τους.

Επίσκεψη στο ΚΑΠΗ Άνω Λιοσίων

Επίσκεψη στο ΚΑΠΗ Ζεφυρίου

Σχολικός εκφοβισμός: Ανακοίνωση με τα νέα μέτρα για την καταπολέμησή του 

Η κυβέρνηση επιθυμεί να βάλει τέλος στα διαρκή περιστατικά ενδοσχολικής βίας και κακοποίησης, με το υπουργείο Παιδείας να παρουσιάζει επίσημα τη νέα πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr στη Θεσσαλονίκη με την παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο στόχος της πλατφόρμας, όπως τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, είναι να καταπολεμήσει τη σιωπή που περιβάλλει τα θύματα της ενδοσχολικής βίας, προσφέροντας τους ένα ασφαλές περιβάλλον όπου μπορούν να μιλήσουν και να αναφέρουν τα προβλήματά τους.

«Μην ανέχεσαι το bullying. Μίλα. Μπορείς. Μαζί μπορούμε να βάλουμε τέλος στον σχολικό εκφοβισμό» Με αυτό το σύνθημα, το υπουργείο Παιδείας μεταδίδει ένα σημαντικό μήνυμα προς τα θύματα, προτρέποντάς τα να “σπάσουν” τη σιωπή τους.

Ποιες είναι οι παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ανακοινώθηκε μια σειρά μέτρων προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο που τα τελευταία χρόνια έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις. Ανάμεσα στα μέτρα που ανακοινώθηκαν είναι τα εξής:

  1. Θα διατεθεί εφαρμογή e-parents στους γονείς όπου θα μπορούν να βλέπουν σε άμεση ψηφιακή ενημέρωση την πορεία του μαθητή, τις απουσίες κ.ά. μέσω των δεδομένων που καταχωρίζονται στο myschool.
  2. Θα απαγορεύεται η διαγραφή απουσιών στο τέλος της χρονιάς με ρητές εξαιρέσεις όπως οι ιατρικοί λόγοι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο.
  3. Οι 114 απουσίες δεν θα είναι αδικαιολόγητες. Έως 2 ημέρες θα μπορούν να δικαιολογούν οι γονείς, για περισσότερες θα απαιτείται ιατρική γνωμάτευση.
  4. Θα υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής της 5ήμερης αποβολής.
  5. Θα μπορεί ο σύλλογος διδασκόντων να προχωρά πιο εύκολα σε αλλαγή τμήματος και θα περιοριστεί η γραφειοκρατία για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
  6. Αν κάποιος κάνει φθορά, ηθελημένο βανδαλισμό, το κόστος θα βεβαιώνεται στην οικογένεια του δράστη.

Ειδικά για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σημείωσε ότι η χρήση του συγκαταλέγεται στα πιο βαριά περιστατικά bullying:

  1. Γι’ αυτό ορίζονται συνέπειες όπως ότι ο σύλλογος μπορεί να επιβάλει 5ήμερη αποβολή για αποτύπωση περιστατικού σχολικής βίας.
  2. Αν υπάρξει διαρροή προσωπικών δεδομένων για προσωπικές στιγμές παιδιών στο διαδίκτυο, τότε θα υπάρχει ακαριαία αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Η διαδικασία για την υποβολή καταγγελίας είναι απλή, πατώντας την κόκκινη μπάρα που αναγράφει «Κάνε αναφορά Περιστατικού» και συμπληρώνοντας τα απαιτούμενα στοιχεία στην ιστοσελίδα stop-bullying.gov.gr.

  1. Ποιος μπορεί να κάνει την αναφορά; Οποιοσδήποτε μαθητής/τρια δευτεροβάθμιας που έχει δεχθεί bullying ή ο γονέας/κηδεμόνας μαθητών/τριών που φοιτούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  2. Πώς κάνεις μια αναφορά; Δίνεις τα στοιχεία σου, συμπληρώνεις ένα απλό ερωτηματολόγιο και αναφέρεις το περιστατικό που σε αφορά.
  3. Τι γίνεται στη συνέχεια; Οι αιτήσεις φτάνουν στην αντίστοιχη σχολική μονάδα και σε τετραμελή ομάδα δράσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, όπου εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί και ψυχολόγοι προσεγγίζουν το εκάστοτε περιστατικό σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς.

Σημειώνεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν δικαίωμα υποβολής επώνυμων αναφορών.

Ποιοι μπορούν να κάνουν καταγγελία

Στην ιστοσελίδα υπάρχει η δυνατότητα υποβολής επώνυμων αναφορών για όσους έχουν:

  1. οι γονείς και όσοι/όσες έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών που φοιτούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και
  2. οι μαθητές/τριεςπου φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Για την ασφαλή πρόσβαση στην πλατφόρμα, κάθε χρήστης πρέπει να χρησιμοποιεί προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης.

  1. Η πιστοποίηση των μαθητών/τριών γίνεται μέσω των διαπιστευτηρίων (όνομα χρήστη και κωδικός) που διαθέτουν στον κατάλογο μελών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (Π.Σ.Δ.).
  2. Η πιστοποίηση των γονέων και όσων έχουν την επιμέλεια των μαθητών/τριών γίνεται μέσω των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Taxis).

Για ποιους λόγους μπορείτε να κάνετε καταγγελία

Σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν. 5029/2023 κάθε μορφή σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής, συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής, σεξουαλικής, ηλεκτρονικής, διαδικτυακής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη σχολική κοινότητα και διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία συνιστά ενδοσχολική βία και εκφοβισμό, και μπορείτε να την αναφέρετε, και ιδίως:

  1. η προσβολή της αξιοπρέπειας, της τιμής και της υπόληψης του μαθητή,
  2. η συστηματική ή σκόπιμη ή επαναλαμβανόμενη απειλή και προσβολή της προσωπικότητας, της σωματικής ακεραιότητας ή της ψυχικής ισορροπίας των μαθητών,
  3. η ανεπιθύμητη, επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνεται μεταξύ παιδιών σχολικής ηλικίας και η ανάλογη συμπεριφορά εκπαιδευτικών που περιλαμβάνει πραγματική ή αντιληπτή ανισορροπία δύναμης,
  4. η παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων και ο βίαιος αποκλεισμός μαθητών είτε από την εκπαιδευτική διαδικασία είτε από τη συμμετοχή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, καθώς και ο εν γένει κοινωνικός αποκλεισμός, οι απειλές και η ψυχολογική βία στις επαφές των μαθητών με τους συμμαθητές τους,
  5. η επιβολή με τη βία και ο εξαναγκασμός σε πράξεις ή παραλείψεις παρά τη θέληση των μαθητών,
  6. οποιαδήποτε μορφή βίαιης ή απαξιωτικής συμπεριφοράς ή η ενθάρρυνση σε διάπραξη βίαιων εκδηλώσεων που διαταράσσουν τη σχολική γαλήνη και πλήττουν το κύρος της εκπαιδευτικής κοινότητας,
  7. ο εκφοβισμός ή η εκδήλωση ρατσιστικών συμπεριφορών ικανών να διαταράξουν την ψυχική ισορροπία και να πλήξουν μαθητές με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,
  8. η προσβολή, οι διακρίσεις ή οι παρενοχλήσεις στη βάση των θρησκευτικών πεποιθήσεων, της εθνοτικής καταγωγής, της φυλής, του φύλου, του σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας φύλου, της έκφρασης ή των χαρακτηριστικών φύλου, της αναπηρίας, της κατάστασης υγείας και της σωματικής ή άλλης πραγματικής κατάστασης του μαθητή. Το παρόν εφαρμόζεται αναλόγως για μορφές βίας και συμπεριφορές που εκδηλώνονται προς εκπαιδευτικούς και άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Αχαρναί, ο μεγαλύτερος δήμος της Αρχαίας Αθήνας

Οι αρχαίες Αχαρναί, στα σύγχρονα ελληνικά: Αχαρνές ή η Αχάρνα στα αρχαία ελληνικά: Αχαρναί ή Αχάρνα, ήταν ένας αρχαίος οικισμός και δήμος της Οινηίδας (περιοχή και φυλή της αρχαίας Αθήνας). Σύμφωνα με τον Θουκυδίδη, ήταν ο μεγαλύτερος δήμος της Αρχαίας Αθήνας.

Στον τέταρτο αιώνα π.Χ., τα 22 από τα 500 μέλη της αρχαίας Βουλής προέρχονταν από τις Αχαρνές και οι βουλευτές της πόλης ήταν οι περισσότεροι από οποιαδήποτε άλλο δήμο.

Οι κάτοικοι του ήταν καρβουνιάρηδες και μάλιστα αυτό ήταν το θέμα στην κωμωδία του Αριστοφάνη Αχαρνείς, η οποία διδάχθηκε το 425 π.Χ.

Στην Αρχαία Ελλάδα, ο δήμος σήμαινε αρχικά προάστιο της αρχαίας Αθήνας και στη συνέχεια και τη διοικητική υποδιαίρεση της αρχαίας Αττικής, συνέχεια της οποίας είναι η σημερινή Αττική, περιοχή της Ελλάδας γύρω από τη Αθήνα.

Ονομασία

Υπάρχουν πολλές και διάφορες απόψεις για την προέλευση του ονόματος «Αχαρναί». Θεωρείται ως πιθανότερη η εκδοχή πως το όνομα είναι προελληνικό.

Υπήρχε κατά την αρχαιότητα η άποψη (πιθανόν από κωμική εκδοχή) ότι η λέξη προέρχεται από το «Αχάρνα» ή «Αχαρνός», το οποίο σημαίνει λαβράκι, επειδή η πεδιάδα στην οποία βρίσκονταν οι Αχαρνές έμοιαζε με το σχήμα αυτού του ψαριού.

Άλλη άποψη είναι ότι το «Αχαρναί» προέρχεται από τον Αχάρνα, επώνυμο μυθικό ήρωα και ιδρυτή της πόλης.

Τοποθεσία των αρχαίων Αχαρνών

Ο δήμος των Αχαρνών, ήταν δήμος των Μεσογείων (Τα Μεσόγεια είναι συγκρότημα δήμων της Ανατολικής Αττικής).

Βρισκόταν 60 στάδια, (το στάδιο ήταν μονάδα μέτρησης μήκους την οποία χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες, ίση με το μήκος ενός αθλητικού σταδίου (600 πόδια) και που αντιστοιχούσε σε μήκος 195,15 μέτρων), βόρεια της Αθήνας, στο τμήμα δυτικά -βορειοδυτικά της αττικής πεδιάδας, νότια του βουνού της Πάρνηθας στη ευρύτερη περιοχή των σύγχρονων προαστίων των Αχαρνών και των Άνω Λιοσίων, περίπου 10 χιλιόμετρα (6 μίλια) δυτικά της Αθήνας.

Από τον τοπικό πληθυσμό η Πάρνηθα αποκαλούταν στο παρελθόν και Οζιά, ονομασία άγνωστης ετυμολογίας και προέλευσης σήμερα.

Η θέση των αρχαίων Αχαρνών πιστεύεται ότι βρισκόταν κυρίως στην περιοχή, στην οποία ήταν παλαιότερα το Μενίδι Αττικής και αυτό προσδιορίστηκε από διάφορα αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία και οδήγησαν στην ταύτιση της αρχαίας με τη σημερινή περιοχή και αποτέλεσε και την αιτία για να μετονομαστεί το Μενίδι σε Αχαρνές.

Η συμμετοχή του δήμου στην αρχαία Βουλή

Την ύπαρξη του Δήμου, μας επιβεβαιώνουν διάφορες επιγραφές, ως μέλος της Οινηίδας φυλής, συμμετείχε με 22 βουλευτές στην αρχαία Βουλή των 500, κατά την πρώτη περίοδο (508 – 307/306 π.Χ.). Κατά τη δεύτερη περίοδο (307/306 – 224/223 π.Χ.) συμμετείχε με 25 βουλευτές στη Βουλή των 600. Στις επόμενες περιόδους: Την τρίτη περίοδο (224/223 – 201/200 π.Χ.), την τέταρτη περίοδο (201/200 π.Χ. – 126/127), καθώς και την πέμπτη περίοδο (126/127 – 3ος αιώνας) παραμένει άγνωστος ο αριθμός βουλευτών –αντιπροσώπων.

Οι κάτοικοι των Αχαρνών

Ο δημότης των αρχαίων Αχαρνών ονομαζόταν Αχαρνεύς ή Αχαρνίτης ή Αχαρναίος, πληθυντικός (οι): Αχαρνής (Ἀχαρνῆς στην Αττική διάλεκτο) ή Αχαρνείς. Γνωστοί και από τους Αχαρνής του Αριστοφάνη.

Οι Αχαρνές ήταν ο μεγαλύτερος και από τους πιο πυκνοκατοικημένους δήμους. Ο δήμος, παρά το μεγάλο μέγεθός του, ήταν κυρίως γεωργικός, επίσης η οικονομία του βασίστηκε στην εκτεταμένη παραγωγή ξυλάνθρακα από τα γειτονικά δάση. Οι Αχαρνείς ασχολούνταν με τη γεωργία και καλλιεργούσαν κυρίως δημητριακά, σταφύλια και ελιές. Οι Αχαρνές ήταν παράλληλα το κέντρο της αθηναϊκής παραγωγής και εμπορίου ξυλάνθρακα, όπως υποδεικνύει και ο «χορός» του Αριστοφάνη στην κωμωδία «Αχαρνής», ο οποίος αποτελείται από καρβουνιάρηδες. Ο Πίνδαρος τους χαρακτηρίζει ως ιδιαίτερα γενναίους.

Οι παλαιότερες αρχαιολογικές ενδείξεις που έχουν βρεθεί κατοίκησης – χρήσης χώρων στην περιοχή όπου αναπτύχθηκε ο αρχαίος δήμος των Αχαρνών ανάγονται στους νεολιθικούς χρόνους.

Η περιοχή κατοικήθηκε εκτεταμένα και συνεχόμενα κυρίως από την μυκηναϊκή εποχή. Κοντά στη περιοχή Λυκόπετρα έχουν βρεθεί, τα ερείπια ενός μυκηναϊκού τάφου, ενώ υπάρχουν επίσης στοιχεία από τάφο της εποχής του Χαλκού στην περιοχή Νέμεσις. Γενικά από τα γεωμετρικά χρόνια (11ος-8ος αι. π.Χ.) υπάρχουν άφθονες αρχαιολογικές μαρτυρίες που προέρχονται κυρίως από ανασκαφές τάφων σε πολλές θέσεις του αρχαίου δήμου. Ο θολωτός τάφος στο Μενίδι υποδεικνύει ότι πιθανόν οι Αχαρνές ήταν κάποτε ανεξάρτητη περιοχή.

Τα λίγα οικιστικά κατάλοιπα της κλασικής εποχής, την περίοδο δηλαδή ακμής του δήμου, που έχουν βρεθεί ως τώρα στις Αχαρνές, αποδίδονται στον τρόπον κατανομής των οικιστικών πυρήνων, στους οποίους ήταν οργανωμένος ο δήμος και στην πολύ μεγάλη έκταση που αυτός καταλάμβανε, αλλά και στην καταστροφή των μικρών συνήθως οικιών της κλασικής εποχής από τις μεγαλύτερες ρωμαϊκές οικιστικές εγκαταστάσεις. Πολλές φορές κάτω από τους ρωμαϊκούς τοίχους των κατοικιών βρίσκονται παλιότεροι της κλασικής εποχής.

Το κέντρο του αρχαίου δήμου, όπου πιθανόν ήταν οι ναοί του Άρη, της Αθηνάς Αρείας, του Απόλλωνα Αγυιέα (προστάτης των δρόμων και των δημοσίων χώρων), βωμός της Αθηνάς Υγείας (προστάτιδα της υγείας), ναοί της Αθηνάς Ιππίας (θεά των αλόγων), του Διονύσου Μελπομένου (προστάτη των τραγουδιστών) και του Διονύσου Κισσού (θεού του φυτού κισσού, για το οποίο πίστευαν ότι καλλιεργήθηκε για πρώτη φορά στα εδάφη του δήμου αυτού).

Επίσης το θέατρο του δήμου, φαίνεται πως ήταν και τότε στην ίδια περίπου περιοχή που είναι και τώρα το κέντρο του σημερινού δήμου, όπως αποκαλύπτει και η ανακάλυψη τμήματος του αρχαίου θεάτρου των Αχαρνών. Κατάλοιπα επίσης πολυτελών σπιτιών ή δημόσιων κτιρίων βρέθηκαν και στην κεντρική πλατεία του σημερινού δήμου, μπροστά από το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Αχαρνών (περίτεχνα αρχιτεκτονικά μέλη και τμήμα από το κάτω μέρος κορμού αγάλματος γυναικείας μορφής κλασικών χρόνων).

«Θεά της σοφίας, της χειροτεχνίας, της τέχνης, του πολέμου, της διπλωματίας, της ύφανσης, της ποίησης, της ιατρικής, του εμπορίου και της στρατηγικής.»

Στους κλασικούς και ελληνιστικούς χρόνους (5ος-2ος αι. π.Χ.) χρονολογείται το μεγαλύτερο πλήθος των ευρημάτων από την περιοχή των Αχαρνών, που προέρχονται στην πλειονότητά τους από νεκροταφεία που ανασκάφηκαν σε όλη την έκταση των σημερινών Αχαρνών, τμήματα από το οδικό δίκτυο της πόλης, τμήματα αγωγών που ανήκαν στον «αχαρνικό οχετό», ένα σπουδαίο υδραυλικό έργο του 4ου αι. π.Χ. που υδροδοτούσε τις Αχαρνές και τους γύρω δήμους. Και από το οδικό δίκτυο της εποχής αυτής σώθηκαν αρκετά κατάλοιπα. Αυτά τα διάφορα κατάλοιπα από το οδικό δίκτυο, οι οικιστικοί πυρήνες, τα αποχετευτικά, αρδευτικά έργα και τα νεκροταφεία της περιοχής αποτελούν συνήθως τα αρχαιολογικά τεκμήρια τα οποία δίνουν πληροφορίες για το δημόσιο και ιδιωτικό βίο των Αχαρνών των προϊστορικών και αρχαίων χρόνων.

Επίσης υπήρχε ναός του Άρη, του αρχαίου δήμου των Αχαρνών, στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας.

Κατά τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου, (στη φάση του Αρχιδάμειου πολέμου), ο στρατός των Σπαρτιατών με εντολή του βασιλιά Αρχιδάμου Β΄ εισέβαλε στην Αττική μέχρι τις Αχαρνές, ενώ ο Περικλής συσπείρωνε το λαό μέσα στα τείχη της Αθήνας.

Οι Σπαρτιάτες κατέστρεψαν τη γη και τα δάση του δήμου και στρατοπέδευσαν, ελπίζοντας να προσελκύσουν τον αθηναϊκό στρατό έξω από την πόλη.

Η καταστροφή της πόλης των Αχαρνών και η εγκατάλειψη της αναγκαιότητας του ναού του Άρη, αποτελούσε πρωταρχικό παράγοντα στο χαρακτήρα των εμπόλεμων Αχαρνών, η οποία οδήγησε τον Αριστοφάνη στο να επιλέξει το όνομα του δήμου, ως τίτλο σε ένα από τα έργα του, τους Αχαρνής, (Οι Αχαρνείς (Ἀχαρνῆς στην Αττική διάλεκτο) είναι η τρίτη κωμωδία που γνωρίζουμε ότι έγραψε ο Αριστοφάνης (είχαν προηγηθεί οι Δαιταλείς το 427 και οι Βαβυλώνιοι το 426) και η αρχαιότερη που μας σώζεται ακέραια. Διδάχθηκε στα Λήναια του 425 π.Χ. όταν ο Αριστοφάνης ήταν 21 ετών και πήρε το πρώτο βραβείο. Δεύτερος ήρθε ο Κρατίνος με την κωμωδία Χειμαζόμενοι και τρίτος ο Εύπολις με την κωμωδία Νουμηνίαι. Και από τις δύο κωμωδίες σώζονται ελάχιστα αποσπάσματα, τα οποία δεν μας επιτρέπουν να σχηματίσουμε εικόνα για τα έργα που ανταγωνίστηκαν τους Αχαρνείς (και ηττήθηκαν από αυτούς).

Η κωμωδία παίζεται συχνά σε ελληνικά θέατρα, ενώ έχει διασκευαστεί σε μουσική κωμωδία από τον Διονύση Σαββόπουλο).

Αλλά και σε ένα άλλο έργο, την Λυσιστράτη , («Λυσιστράτη: οὐδ᾽ ἃς προσεδόκων κἀλογιζόμην ἐγὼ/ πρώτας παρέσεσθαι δεῦρο τὰς Ἀχαρνέων/ γυναῖκας, οὐχ ἥκουσιν»).

Ο Αριστοφάνης (445 π.Χ. – 386 π.Χ.) ήταν Αθηναίος σατιρικός ποιητής του 5ου αιώνα. Ο Αριστοφάνης είναι, μαζί με τον Εύπολι και τον Κρατίνο, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της περιόδου της αρχαίας αθηναϊκής κωμωδίας που χαρακτηρίζεται ως «αρχαία κωμωδία» και ο μοναδικός, του οποίου σώζονται ακέραια έργα. Κατά τον 5ο αιώνα π.Χ., συνέγραψε 46 κωμωδίες. Από αυτές σώζονται 11 ακέραιες, ενώ παραδίδονται 924 αποσπάσματα.

Οι κάτοικοι του δήμου επανεμφανίζονται ως επιδρομείς. Σύμφωνα με τον Θουκυδίδη, ο δήμος έδωσε στρατό αποτελούμενο από 3.000 (τρεις χιλιάδες) οπλίτες, δηλαδή το (1/10) ένα δέκατο του πεζικού της Αθήνας. Ωστόσο, πιστεύεται ότι το ποσοστό αυτό είναι λάθος και ότι οι στρατιώτες του δήμου ήταν μόνο 1.000 (χίλιοι), δεδομένου ότι, σύμφωνα με το σύνταγμα της Αθήνας, υπήρχε μια αναλογία ποσόστωσης από σαράντα δύο ελεύθερους πολίτες για κάθε ένα βουλευτή.

Στις Αχαρνές διαδραματίστηκε επίσης η σκηνή μεγάλης μάχη μεταξύ των δημοκρατικών δυνάμεων του Θρασύβουλου και εκείνων των Τριάκοντα Τυράννων, κατά τη διάρκεια του αθηναϊκού εμφυλίου πολέμου.

Ο Θρασύβουλος, με επτακόσιους άνδρες, συγκρούστηκε με όλη την σπαρτιατική φρουρά της πόλης και δύο μοίρες ιππικού, οι οποίοι προσπαθούσαν να διακόψουν τις προμήθειες, μετατρέποντας σε φυγή τους εχθρούς και σκοτώνοντας περίπου εκατόν είκοσι από αυτούς.

Η εξέλιξη ως τη σύγχρονη πόλη

Η κατοίκηση των Αχαρνών συνεχίστηκε και στα χρόνια που ακολούθησαν την κλασική εποχή. Την αδιάσπαστη συνέχεια της κατοίκησης στην περιοχή έως σήμερα επιβεβαιώνουν, αρκετά σωζόμενα κατάλοιπα από την ρωμαϊκή και υστερορωμαϊκή εποχή όπως, τάφοι, κατοικίες, αγροτικές και εργαστηριακές εγκαταστάσεις, λουτρά, αγωγοί, κ.λπ. Η κατοίκηση του χώρου κατά τα υστερορωμαϊκά και βυζαντινά χρόνια συμπληρώνεται από μεγάλες αγροικίες. Επιπλέον, υπάρχει πλήθος οχυρώσεων στους λόφους στα περίχωρα των Αχαρνών, που δείχνει τη στρατηγική σημασία της περιοχής αυτής.

Πολλοί ναοί των Αχαρνών και της Πάρνηθας των βυζαντινών και μεταβυζαντινών χρόνων επιβεβαιώνουν τη διαχρονικότητα της κατοίκησης επίσης, ενώ το Μενίδι ήταν το κυριότερο οικιστικό και οικονομικό κέντρο μετά την πόλη της Αθήνας, στην περίοδο της Τουρκοκρατίας.

Το Μενίδι στη συνέχεια θα μετονομαστεί και πάλι Αχαρνές, για να αποδώσει την σύνδεση με την αρχαία πόλη – δήμο. Το 2001, οι Αχαρνές υπολογίζονταν σε 82.555 κατοίκους και το 2011, με βάση την επίσημη απογραφή, σε 107.500 κατοίκους.