21.4 C
Acharnes
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
spot_img

Συμπεράσματα ημερίδας με θέμα: «Βία στα σχολεία – Προβλήματα στην εκπαίδευση»

Ροή Ειδήσεων

Πολύ σημαντική και χρήσιμη χαρακτήρισαν την ημερίδα – συζήτηση στρογγυλής τραπέζης της Ένωσης Γυναικών Ελλάδας-Παράρτημα Αχαρνών με θέμα: «Βία στα σχολεία – Προβλήματα στην εκπαίδευση» ,  όσοι παραβρέθηκαν και την παρακολούθησαν. 

Ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις και θέσεις  από εκπροσώπους Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, επιστήμονες, συνδικαλιστές, γονείς κ.α, και διατυπώθηκαν ενδιαφέρουσες προτάσεις για τη θεσμοθέτηση από την πολιτεία, και την τήρηση καλών πρακτικών για γονείς και εκπαιδευτικούς, 

Στο πάνελ των ομιλητών ήταν οι:

Γιώργος Χριστόπουλος πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ – Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, Βάσω Παπαδοπούλου Σχολική σύμβουλος,  Λαμπρινός Πλατυπόδης καθηγητής Πανεπιστημιου, Παναγιώτης Κουτσολέλος δ/ντης Σχολικής μονάδας , Σπύρος Καραβίας  πρ.Δ/ντής 5ου Γυμνασίου Αχαρνών , Νικόλαος Μανιός πρ. Δ/ντης 11ου Γυμνασίου Αχαρνών , Παναγιώτα Τζιβέλου φιλόλογος, Όλγα Αδάμ Υπ/δντρια 1ου Λυκείου Αχαρνών, ΄Ολγα Βασιλείου Δ/ντρια 2ου  Δημ Σχολείου Θρακομ/νων, ΄Στυλιανός Βυθούλκας πρόεδρος της  ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ, Μαρία Καββά Αντιπρόεδρος Συλλόγου Γονέων Δημ. Σχολείου Βαρυμπόμπης, Βαγγέλης Κατάρας Πρόεδρος Δημ. Επιτροπής  Α΄ βάθμια Εκπ/σης  Αχαρνών, Χρυσούλα Σπαντιδάκη από το  ΔΣ Λαογραφικού Συλλόγου  «Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΜΥΛΟΣ», Δώρα Δουρίκου  καθηγήτρια Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Αχαρνών, Φρόσω Γιαννουσάκη παιδαγωγός  από Αντικαρκινική Αχαρνών & Φυλής, Νατάσα Μαρίνη, χοροδιδάσκαλος.

Τη συζήτηση συντόνισε η Αναστασία Παμουκτσόγλου, Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, πρ. πάρεδρος του Παιδαγωγικού Ινσιιτούτου.

Ιδιαίτερα επισημάνθηκε ότι: 

  • Η σχολική βία, σε όλες τις μορφές της, που έχει ενταθεί σήμερα, είναι αποτέλεσμα της κοινωνικής, της οικονομικής κρίσης και του εγκλεισμού λόγω COVID. 
  • Κυρίως όμως αποτελεί προϊόν  της κοινωνικής παθογένειας που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εφαρμογή ενός ιδεολογικού δόγματος, που επιβάλει τον ατομικισμό έναντι του κοινωνικού καλού, που διαλύει τις ζωές των εργαζομένων και των οικογενειών και  παράγει τερατώδη πρότυπα για τα παιδιά.
  • Τις συνέπειες της διαδικτυακής βίας, των ΜΜΕ, της τεχνητής νοημοσύνης, της έλλειψης, ενίσχυσης, επιμόρφωσης και πιστοποίησης  εκπαιδευτικής επάρκειας. 
  • Επισημάνθηκε η ανάγκη, όχι μόνο για κατασταλτικά, αλλά κυρίως για προληπτικά μέτρα.

Ακόμη επισημάνθηκαν ότι:

  • Η υπάρχουσα νομοθεσία δεν προστατεύει τους εκπαιδευτικούς, και τους αφήνει εντελώς ανοχύρωτους, βορά σε κάθε είδους εκφοβισμό από ιδιοκτήτες, διοικήσεις και γονείς. Παράλληλα είναι περιορισμένη η δυνατότητα ανάληψης πρωτοβουλιών εκ μέρους τους και η παρέμβασή τους σε περιπτώσεις που χρειάζεται.
  • Χρειάζονται Θεσμοί διαμεσολάβησης, και μέτρα κοινωνικής πολιτικής μέσα στο σχολείο. 
  • Ανάγκη πρόσληψη ψυχολόγων και υποστηρικτικού προσωπικού, για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των γονέων.
  • Επιμόρφωση παιδαγωγών για ουσιαστική πρόληψη με κατάλληλα επιμορφωτικά προγράμματα από το νηπιαγωγείο. 
  • Η κοινωνική υποστήριξη της οικογένειας, σχολές γονέων (ακόμα και με υποχρεωτικό χαρακτήρα), περισσότεροι φορείς ψυχικής υγείας.
  • Ανάγκη για συμπερίληψη, ειδικά για μαθητές από χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα (πρόσφυγες και μετανάστες: τμήματα ένταξης-διδασκαλία ελληνικών ως ξένης γλώσσας).
  • -Ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών για φορείς που μπορούν να τους υποστηρίξουν (Κοινωνικά φροντιστήρια, μονάδες ψυχικής υγείας).
  • -Εκπαίδευση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για την ορθή χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας. 
spot_imgspot_img
spot_img

Δημοφιλείς Θέματα

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ